Güzide Taranoğlu’nun sanatçılar albümünden
Prof. Dr. İSA KAYACAN
Fotoğraf icat edildiğinden beri, geçmişle bugünün görüntülerinin karşılaştırılma olanağı var. Bu ‘var’lık insanoğlu için önem taşıyor, anlam taşıyor.
Güzide Gülpınar Taranoğlu, rahmetli eşi Dr. Bilal Taranoğlu’yla birlikte, “Taranoğlu Kültür Evleri”nde gerçekleştirilen toplantılar sonrası veya toplantılar içinde çekilen fotoğrafların, yıllarca yayınladıkları “Gülpınar” sanat dergisi adına gönderilen şair ve yazarların fotoğraflarını albümlerde toparlamışlar. Üzerine de “sanatçılar albümü.. Çok önemlidir” notunu da yazmışlar.
Güzide Gülpınar Taranoğlu’nu zaman ve fırsat buldukça ziyaret ediyorum. Geçmiş hakkındaki sohbetlerimiz, aramızdan ayrılanlar üzerine oluyor genelde. 17 Mart 2010 tarihinde, Emek Kazakistan Cad. No. 18/6 adresindeki ziyaretimde, benimle evlerinde 08.02.2004 tarihinde düzenledikleri “İsa Kayacan Günü”yle ilgili cd.lerden (üç adet), yaprakları içindeki zengin bilgilerin toparlanışı olan “Ses Sanatçılar Ansiklopedisi”yle, 134 fotoğrafın yeraldığı ve içindeki fotoğraflarda yeralanların büyük bölümünü tanıdığım, yer yer bendenizin de yeraldığı “Sanatçılar Albümü” nü bana; “bunu ancak sen saklarsın” cümle notuyla verdi. Bu albümden (ayrı)”bir adet de Mehmet Nuri Parmaksız’a verdiğini” söyledi. Sözkonusu albümün sayfalarında gördüklerimden (isimlerini hatırladığım) bir sıralama yapmak istiyorum:
Rahmetli Coşkun Ertepınar, Enver Tuncalp, Hayati Vasfi Taşyürek fotoğrafları. Abdülkadir Güler’in aile fotoğrafları, Ülker Aygün’ün 27.09.1983 tarihli fotoğrafı, Mehmet Cem Yiğit, Aşık Hacı Karakılçık’ın; “Evladın Anaya cansız hayali” notuyla verilen fotoğraf, Güzide hanımın değişik isimlerle çektirdiği birliktelik fotoğrafları, rahmetli Erdoğan Ünver ağabeyimizin fotoğrafı, Ünal Şöhret Dirlik, Mehmet Nuri Parmaksız, Bedrettin Keleştimur, Muhsin Durucan, Zehra Pınarses, Mehmet Kardeş fotoğrafları..
Rahmetli Dr. Sami Ateş, Ahmet Tufan Şentürk’ün bulunduğu Mustafa Ceylan’ın da yeraldığı fotoğraf, Mevlüt Uluğtekin, Yakup Sağlam isimlerinin yazılı olduğu fotoğraflar, Fügen Topsever, Baki Durmaz fotoğrafları, rahmetli Ali Çatak’ın bulunduğu Zafer Tuncalp, Gürünlü Aşık Gülhani, Güzide Taranoğlu fotoğrafı, Heseyin Çiftci, Abidin Küçükavcılar, Mustafa Eşmekaya, Samsunlu Aşık Kemali Bülbül, Develi’li Aşık Ali Çatak, Remzi Uydum (Mart 1983), İsa Kayacan (Ocak 1980), Fethi Gözler fotoğrafları, Mustafa Akbaş (Aşık Gurbeti), Halk Ozanı Şeref Taşlıova, Rahmetliler Halide Nusret Zorlutuna (1901-1984), Nuri Kırcıoğlu, Mualla Anıl, Bilal Taranoğlu, A. Sezai Büyükgedik, Rıza Hıncal fotoğrafları,
Güzide ve Bilal Taranoğlu fotoğrafları, Sabahattin Volkan, Necdet Tokatlıoğlu, İlhan Geçer, Necdet Buluz, Rıza Akdemir, Şahinkaya Dil, Yaşar Faruk İnal fotoğrafları, Ayhan İnal, Mustafa Ceylan, Yağmur Tunalı fotoğrafları, Fahriye Bostan, Emine Ertem, Kemal Uzun fotoğrafları, Sadık Necati Ok (rahmetli), Halil Soyuer, rahmetli Kemal Or Abdullah Satoğlu, fotoğrafları, İsmail Kara, Şakir Susuz, Rabia Gölbaşı, İsa Kayacan fotoğrafları, Feyzi Halıcı fotoğrafı, rahmetli Sabahattin Çankaya fotoğrafı, Rıdvan Çongur fotoğrafı, Mehmet Ulugergerli, Selçuk Alparslan, Celal Oymak, Dr. Yaşar Yüksel fotoğrafları..
Güzide Taranoğlu Sanatçılar Albümünde yeralan fotoğrafların kareleri içinde bulunanların bazılarını tanıyamadım. O nedenle de (fotoğraf arkalarında yazı olmadığı için) yukarıda yer veremediğimden dolayı özür diliyorum.
Fotoğraf arkalarından: Gülpınar Ana’ya ve Taranoğlu ailesine enderin saygılarımızla. (Durucanlar, Muhsin Durucan, Eşi Sabahat ve kızı Gülşahide, Eylül 1979)
Değerli annemiz ve babaannemize en iyi dileklerimizle. (Abdülkadir Güler, çocukları ve eşi, Kızıltepe, 04.09.1974)
Saygıdeğer Güzide Anama, en derin, hürmet sevgilerle; “Söylemek istediğim söz büyük, mana büyük/Dost büyük, canan büyük nurludur Ana büyük/İçimdeki duygular rengârenk pembe güllük/Dost büyük-canan büyük, nurludur Ana büyük/Kâinatı yaratan yüce Allah en büyük” Kalbimdeki sesi hürmetler diye/Hatıra resmim size hediye..(Ülker Aygün, 27.09.1983) ***
Osmaniye’den: Yenises Dergisi
Prof. Dr. İSA KAYACAN
Osmaniye ilimiz merkezinden gelen bir ses var. Adı: “Yenises”.
Yeni bir dünyaya doğru atılan adımların ayak seslerinden biri, önde geleni olan bir dergi.
Aylık 48 sayfayla yayınlanıyor. İçeriği zengin, getirdikleri okunur bir dergi “Yenises”. 168 ve 169 ncu sayıları masamda olan “Yenises” in kimliğine bakalım önce. Buyurun:
İmtiyaz sahibi: Hasan Bölük, Sorumlu yazı işleri müdürü: Ali Keskin, Genel koordinatör: Mehmet Aksoy, Haber Müdürü: Bahattin Kurnaz, Teknik yönetmen: Şenol Öztürk.
İdare yeri (adresi):Atatürk Cad. No: 201, kat 3 Osmaniye.
Türkiye’den haberler verilerek söze başlanıyor, ilk sayfalardan seslenilmeye başlanılıyor efendim. Bazı başlıklar (her iki sayıdan) aktaralım:
- Türkiye’nin üniter yapısı tartışılamaz: Çok kültürlü, çok dilli yapay devlet olmaz,
- Akdeniz Yörük Dernekleri Federasyonu’ndan dergimiz sahibi Hasan Bölük’e teşekkür belgesi,
- Avrasya Televizyonu Yörük Obaları’ndan ÖGC’ ye ziyaret,
- Kaht-ı Rical; Devlet adamı kıtlığı
- Dünya dillerindeki gelişmeler ve Türkçemizin durumu,
- Osmanlı okları Toroslarda,
- Ali Akcan: Gecenin en karanlık anı gündoğumuna en yakın olan andır,
- Türk Dünyasının sorunları, ortak akılla çözülür,
- Diyarbakırlı Türkmen’in isyanı,
- Mozaik değil, Ebruli bir Türkiye,
- Dünyanın en kaliteli Özekes bıçağı Sinop’ta.
Yenises Dergisinin 169 ncu sayısının 48 nci sayfasında yeralan, Tarsus Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz’ın “Ah-Matak” başlıklı şiirinden bir dörtlük nakledelim:
Çalışırken çok özel bir yalaka,
Hiç kimseyle geçinemez salaka,
Beceriksiz, onun hakkı falaka,
Bir misaldir, bir örnektir ah- matak.
Yenises Dergisinin 168 nci sayısının 48 nci sayfasındaki şiir Ozan Türkmen’in (Ali Parlak’ın) Yüreğim közlendi yanar oldu gel, başlığıyla karşımıza çıkıyor. Bu şiirin son dörtlüğü efendim:
Türkmen’im alemde var mıdır eşim?
Sen gittin gideli, yavandır aşım,
Sevmeyi unuttu bak, gönül kuşum,
Dikensiz güllere, konar oldu gel.
GÜNÜN HABERİ: Emniyet Genel Müdürlüğü’nce, çağdaş polisimizin görev ve çalışmalarını konu alan, vatandaşlarımıza coşku verecek, yürüyüş temposuna uygun “Polis Marşı” şiir yarışması düzenlendi.
Eserlerin çağa uygun polis vurgusu içeriğinde; Atatürkçülük, toplumsal bütünleşme, kahramanlık, insan haklarına saygı, emniyet-güvenlik, fedakârlık, etkin hizmet, hukuk, eşitlik, hakkaniyet, merhamet, çağdaşlık, dürüstlük, güler yüzlülük, düşünce, aksiyon, etik ve estetik gibi kavramları taşıması gerektiği vurgulanıyor. (Ayrıntılı bilgi için: A. Öztürk 0312. 412 44 30- 31) ***
Kültür Evreni Dergisinin Sonbahar sayısı
Prof. Dr. İSA KAYACAN
Merkezi Ankara’da bulunan, sahibi: Hayrettin İvgin, Sorumlu yazı işleri müdürü ve genel koordinatör: Erhan İvgin, Editör: Ömer Ünal, Redaktor: Doç. Dr. Nezaket Hüseynova, kayıtları bulunan, kimliğinde yeralan isimler olarak görülen “Kültür Evreni” dergisi bir kitap sayfa zenginliğinde, 456 sayfayla günyüzü görüyor. Sonbahar sayısı, (2009 yılına ait) bu içerik ve sayfa zenginliğiyle okurlarıyla, bilimsel çevrelerdekilerle karşılaştı, karşılaştırıldı.
Uzunca yer tutan, yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerinde görevli bilim insanlarının oluşturduğu “hakem kurulu” var. Sekiz sayfalık içindekiler başlığı altında sıralananlardan:
-Nail Tan, Aynur Ramizkızı Aliyeva, Beynam Azadi, Penahlı Sura, Agil Ahmadov, Zeki Ergül, Sahib Hacıyev, Vüsale Aliyeva, Meyser Kaya, vd.
Nail Tan’ın “İncinir” redifli şiirle ilgili sorunlar, başlıklı araştırmasının girişi:
-“Türk aşık edebiyatında şairi karıştırılmış şiirlerden biri de ‘sevmesem incinir, sevsem incinir’ mısralarıyla tanınan şiirdir. Ercişli Emrah’ın bu şiiri Erzurumlu Emrah’la, Ercişli Emrah’ın aynı şair sanıldığı dönemde, Erzurumlu Emrah adına da yayımlanmıştır” şeklinde devam ediyor.
Buradaki alıntılarımızdan: Ercişli Emrah (16-17. yüzyıl) adına yayımlanan, farklı dörtlük mısra ve kelimeleri bulunan şiirler aşağıda sıralanmıştır. Bunlardan:
ECİŞLİ EMRAH
Bir nâzenin bana gel gel eyledi,
Varmasam incinir, varsam incinir.
Beyaz gerdanından, ince belinden,
Sarmasam incinir, sarsam incinir.
*
Kaşına çekilmiş kudret kalemi,
Görmemiş dünyada derd-ü elemi,
Her sabah, her akşam verir selâmı,
Almasam incinir, alsam incinir.
*
Yine görünüyor, yârin illeri,
Başımızda esen sevda yelleri,
Yârin bahçesinde gonca gülleri,
Dermesem incinir, dersem incinir.
*
Nereden nereye sevmişim yâri
Ateşi koymuyor yakıyor beni,
Aşık Emrah, sever böyle bir canı,
Sevmesem incinir, sevsem incinir.
GÜNÜN HABERİ: Emniyet Genel Müdürlüğü’nce, çağdaş polisimizin görev ve çalışmalarını konu alan, vatandaşlarımıza coşku verecek, yürüyüş temposuna uygun “Polis Marşı” şiir yarışması düzenlendi.
Eserlerin çağa uygun polis vurgusu içeriğinde; Atatürkçülük, toplumsal bütünleşme, kahramanlık, insan haklarına saygı, emniyet-güvenlik, fedakârlık, etkin hizmet, hukuk, eşitlik, hakkaniyet, merhamet, çağdaşlık, dürüstlük, güler yüzlülük, düşünce, aksiyon, etik ve estetik gibi kavramları taşıması gerektiği vurgulanıyor. (Ayrıntılı bilgi için: A. Öztürk 0312. 412 44 30- 31) ***
İkinci Uluslararası Balkan Türkolojisi
Sempozyumu bildirileri
Prof. Dr. İSA KAYACAN
Çalışmalar, faaliyetler, ortaya konulanlar, zaman içinde daha bir değer kazanıyor, anlam kazanıyor. Aranılırlıkları artıyor yani.
İkinci Uluslararası Balkan Türkolojisi Sempozyumu 03–06 Eylül 2002 tarihlerinde Mostar’da yapılmış, gerçekleştirilmiş. Bu sempozyuma sunulan bildiriler Ekim 2007’de Ankara’da 672 sayfayla kitaplaştırılmış. BAL-TAM kültür yayınlarının, 14 ncüsü, bildiriler dizisinin 4 ncüsü olarak bize ulaştırıldı, okurlarına, ilgililere, araştırmacılara ulaştırılmış.
Balkan Türkoloji Araştırmaları Merkezi adına Prof. Dr. Tacida Zubçeviç Hafız kitabın yayımlayanı olarak görülüyor.
Hazırlayan: Prof. Dr. Nimetullah Hafız. Düzeltmenler: Ferhat Aşıkferki, Ümran Aşıkferki. Kapak tasarımı: Erhan İvgin. Sempozyuma gelen kutlama mesajlarının verilişiyle söze başlanmış. Bundan öncede, BAL-TAM Genel Başkanı Prof. Dr. Nimetullah Hafız’ın sunuşu var.
Tebliğ sahipleri, yani imzalarından hazırlarının sıralanışı: Maliç Osi, Ahmet Gökbel, Reşat Genç, Taciser Onuk, Nimetullah Hafız, İrfan Ünver Nasrattınoğlu, Abdurrahman Güzel, Fahri Kılıç, Kerima Fılan, Rasim Özyürek, Doğan Kaya, Erdoğan Altınkaynak, Yaşar Kalafat, Ayşe Özkan, Yusuf Sarınay Hayrettin İvgin, vd.
Sayfa 505. Hayrettin İvgin’in “Aşık Bosnavi’nin şiirleri ve sözünü ettiği diğer bazı ozanlar” başlıklı bildirisinden:
-Aşık Bosnavi: Asıl adı ve kimliği bilinmiyor. Ondokuzuncu yüzyılda yaşamış bir Bektaşi ozanıdır. Mahlası “Bosnavi” olduğuna göre; ya Bosnalıdır, ya da bir süre Bosna’da yaşamış bir kişidir.
Kırçova teknesinde yatan Hıdır Baba hakkındaki nefesi:
Nasihatim budur size âşıklar,
Vasfını edeyim Hızır Baba’nın,
Muhabbet babında bağrı yanıklar,
Revzası cinândır Hızır Baba’nın..
Pir Sultan Abdal’ın (16.yüzyıl) güzel bir nefesi bulunuyor. Yedi dörtlükten oluşan bu şiirin ilk iki dörtlüğü: (Demedim mi?”);
Güzel âşık çevrimizi,
Çekemezsin demedim mi?
Bu bir rıza lokmasıdır,
Yiyemezsin, demedim mi?
*
Yemeyenler kalır nâçar,
Gözlerinden kanlar saçar,
Bu bir demdir gelir geçer,
Duyamazsın demedim mi?.
GÜNÜN HABERİ: Emniyet Genel Müdürlüğü’nce, çağdaş polisimizin görev ve çalışmalarını konu alan, vatandaşlarımıza coşku verecek, yürüyüş temposuna uygun “Polis Marşı” şiir yarışması düzenlendi.
Eserlerin çağa uygun polis vurgusu içeriğinde; Atatürkçülük, toplumsal bütünleşme, kahramanlık, insan haklarına saygı, emniyet-güvenlik, fedakârlık, etkin hizmet, hukuk, eşitlik, hakkaniyet, merhamet, çağdaşlık, dürüstlük, güler yüzlülük, düşünce, aksiyon, etik ve estetik gibi kavramları taşıması gerektiği vurgulanıyor. (Ayrıntılı bilgi için: A. Öztürk 0312. 412 44 30- 31)
***
Ankara Dostları Yıllığı
Prof. Dr. İSA KAYACAN
Ankara Dostları Topluluğu’nun ortaya koyduğu çalışmalardan birinin adı: Ankara Dostları 2007 Yıllığı. Bir hayli geride kalmış yayınlanış yılı ama, olsun sayfalarında mini bir gezinti yapacağım kitap 200 sayfayla şekillenmiş, okurlarıyla buluşmuş, buluşturulmuş.
Kitap içinde imzası bulunanlar, biyografileri, fotoğraflarıyla verilmiş, anlatılmış, okurlarıyla tanıştırılmış. Buradaki isim ve imzalardan: Ali İhsan Aydın, Mehmet Aydın, Alaiddin Beyazıt, Osman Bolulu, M. Güner Demirel, Ali Dündar, Nusret Ertürk, Cemal Gürlek, Celal İlhan, İsmail Karaahmedoğlu, Mahmut Makal, Celal Oymak, Ahmet Özer, Murat Özmen, O. Nuri Poyrazoğlu, Doğan Soydan, Ersen Tolunay, Şemsettin Ünlü, Sabahattin Yalkın, Vedat Yazıcı.
Ankara dostlarının esenlik dilekleriyle ortak imzalı, toplu olarak bir sunu var 7 ve 8 nci sayfalarda.
Buranın girişinde; “Elinizdeki yıllıkta yer alanların özgeçmişlerine baktığınızda da göreceğiniz gibi, Ankara Dostları’nı oluşturanlardan hiçbiri Ankara doğumlu değildir” deniyor.
Sayfa 143’de başlayan Murat Özmen biyografisinden, sayın Özmen’in 1932 yılında Burdur ilimize bağlı Karamanlı beldesinde (şimdi ilçe) doğduğunu görüyoruz, öğreniyoruz.
Murat Özmen’in “Sevgi güzellemesi” başlıklı bir yazısı, araştırma ve incelemesi var.” Bu şiirli yolculukta, öğretmenim Ahmet Hamdi Tanpınar da çıktı karşıma. O, sevinin ürpertilerini ve kadın güzelliğinin, imge dünyasının tülleri ardındaki görüntüleri, sanatsal bir anlatımla dile getirdiği için, onu anlamakta zorlanırdım” diyor ve Tanpınar hocadan iki dörtlük naklediyor. Buyurun birlikte gözden geçirelim (okuyalım):
1-Sen akşamlar kadar büyülü, sıcak,
Rüyalarım kadar sade, güzeldin.
Baş başa uzandık seninle ıslak,
Çemenlerine yaz bahçelerinin..
2-Kimbilir şimdi nerdesin?
Senindir yine akşamlar,
Merdivenlerde ayak sesin,
Rıhtım taşlarında gölgen var.
Ve Murat Özmen anlatımı sürüyor. (sayfa 150): “İbrahim Zeki Burdurlu, 1940’lı yıllarda öğretmenimdi. O, kısa boylu, gözlüklü, sevimli bir insandı. Uzun yıllar sonra, iyi bir ozan olduğunu anladım. Sevi-Bayrak, adlı şiirinden alınan aşağıdaki dizeler, onun bir sevgi ozanı olduğunu gösteriyor:
Aşk evreninde her can,
Bir Tanrı olduğundan,
Sevenler dönmeyecek..
*
Sevgi bir sevi-bayrak,
Ermiş yürekler burcundan,
Hiç ama hiç inmeyecek..
***
Şiir İkindileri (1)
Prof. Dr. İSA KAYACAN
Merkezi İstanbul’da bulunan Hoca Ahmed Yesevi Vakfı yayınlarından birinin adı: “Şiir İkindileri”.
Geride bıraktığımız yıllarda gerçekleştirilen şiir toplantılarının, bu toplantılarda ortaya konulanların bir araya getirilişi, sayfalara aktarılışı olarak görülüyor bu kitap. Bir bakıma antoloji hüviyeti, özelliği taşıyor.
Hazırlayan Ahmet Özdemir. Fotoğraflar Erdoğan Aslıyüce.
Sunuşu var üç sayfada verilen Hoca Ahmed Yesevi Vakfı Başkanı Erdoğan Aslıyüce imzasının taşıyıcısı. Hoca Ahmet Yesevi’den şiir ikindilerine uzanan yolun anlatımı, değerlendirmesi var.
Sonra Ahmed Özdemir’in “Şiir nedir, şair kimdir?” sorularının cevabı olarak ortaya koydukları geliyor ilerleyen sayfalarda.
Hoca Ahmed Yesevi Vakfı şiir ikindileri 1997 dönemi sanatçılarından bir demet bölüm başlığından sonra, şairlerin biyografileri, fotoğrafları, 3 veya 4 şiirleriyle karşılaşılıyor. Antoloji içinde yeralan şairlerden bir sıralama:
Mehmet Zeki Akdağ, Mustafa Ayrancıoğlu, Rıza Beşer, Mehmet Bicik, Tülay Birincikonuk, Hikmet Can, İzzettin Dönmez, Sevinç Erdal, Sami Erdem, Fahri Ersavaş, F. İhsan Köktürk, Nurâlâ Göktürk, Mustafa Güven, Müzeyyen Hançerci, Halit Kaçar, Ekrem Kaftan, A. Himmet Karazeybek, Rafet Körüklü, Sülbiye Kutlu, Lütfü Küpeli, Tahir Kutsi Makal, Melda Özata, Ahmet Özdemir, Enver Özkan, Nihal Özyüksel, Kelkitli Aşık Serdari, Süleyman Sevgener, Nurten Tolay, Seher Keçe Türker, Özcan Ünlü, Olcay Yazıcı, Ahmet Yürek. Sayfa 137’deki Ahmet Özdemir’in “Seni seven biri var” adlı, başlıklı şiirinin son bölümü efendim:
Birazda kendini, kendine bırak,
Vur, kır, bağır, ağla; olma kibar;
Sanma gözlerin hep ıslak kalacak,
Mutluluk senin, hep senin olacak,
Hem yâr, hem sitemkâr, hem de cefakâr,
Unutma seni de seven biri var!..
ZAMAN DURACAK (Mehmet Zeki Akdağ)
Duygunun kuşları öter bir yerde,
Yazılmadan okuduğum eserde,
Aydınlıklar diyarına seferde,
Dağlar ses verecek, duman duracak.
*
Geçmişimiz erişilmez bir belge,
Kendisiyle başa çıkandır bilge,
Güçlenecek yürek, kaçacak göle,
Ayıplar bitecek, aman!.. Duracak.. (Sayfa 18’den)
GÜNÜN HABERİ: Emniyet Genel Müdürlüğü’nce, çağdaş polisimizin görev ve çalışmalarını konu alan, vatandaşlarımıza coşku verecek, yürüyüş temposuna uygun “Polis Marşı” şiir yarışması düzenlendi.
Eserlerin çağa uygun polis vurgusu içeriğinde; Atatürkçülük, toplumsal bütünleşme, kahramanlık, insan haklarına saygı, emniyet-güvenlik, fedakârlık, etkin hizmet, hukuk, eşitlik, hakkaniyet, merhamet, çağdaşlık, dürüstlük, güler yüzlülük, düşünce, aksiyon, etik ve estetik gibi kavramları taşıması gerektiği vurgulanıyor. (Ayrıntılı bilgi için: A. Öztürk 0312. 412 44 30- 31) ***
Şiir İkindileri (2)
Prof. Dr. İSA KAYACAN
Bir ikinci kitap-antoloji; Merkezi İstanbul’da bulunan Hoca Ahmed Yesevi Vakfı yayınlarının bir başkası.
Adı: Şiir İkindileri (2). Hazırlayan: Ahmet Özdemir. 1998 yılı şiir ikindilerinde ortaya konulanların sayfalara aktarılışı. Şairlerin biyografileri, fotoğrafları, şiirlerinden bazı örnekler.
Önsöz Vakıf Başkanı Erdoğan Aslıyüce’ye ait. Sunuş Ahmet Özdemir’in. Şiir ikindileri değişik günlerde-tarihlerde farklı ülkeler adıyla da gerçekleştirilmiş. Bunlardan bazıları:
Türkmenistan Cumhuriyeti günü, Türkiye Cumhuriyeti günü, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti günü, Kafkas Türkleri günü, Doğu Türkistan Türkleri günü, Kazakistan Cumhuriyeti günü, Özbekistan Cumhuriyeti günü, Azerbaycan Cumhuriyeti günü, Irak Türkleri günü vd. şeklinde.
Şiir ikindileri (1998) içinde isim, imzaları görülenlerin sıralanışı:
Özlem Abacı, Nihayet Ağçay, Kenan Akansu, Nağâhan (Orbay) Akay, Mehmet Zeki Akdağ, Ayşen Akdemir, Hadiye Arslan, Ahmet Sırrı Arvas, Filiz Bedük, Şahizer Aksoy Benlioğlu, Rıza Beşer, Tülay Birincikonuk, Hikmet Can, Rahime Coşkun, Mehmet Rıza Çalışkan, A. Necmettin Çanga, Ziya Çarsancaklı, Celile Nezahat Çelikel, İzzettin Dönmez, Gençay Dülger, Sevinç Erdal, Sami Erdem, Bekir Sıtkı Erdoğan, Mehmet Erdoğan, Mehmet Ergönül, Fahri Ersavaş, Emine Ertem, Ayten Hatice Eti, İlhan Geçer, F. İhsan Göktürk, Nurala Göktürk, Hüseyin Rasim Güler, Hayret Gürkanlı, Mustafa Güven, Feyzi Halıcı, Ayhan İnal, Binali İnci (Aşık Serdari), Ekrem Kaftan, Sadettin Kaplan, Mustafa Karaköse, Nuşin Kavukçuoğlu, Nevin Konuk, Sibel Koparan, Hâlenur Kor, Mustafa Kuşçuoğlu, Tahir Kutsi Makal, Mahmut Nacar, Mualla Orhon, Melda Özata, Ahmet Özdemir, Enver Özkan, Nihal Özyüksel, Gültekin Samanoğlu, Muammer Sungurtaş, Gufran Taş, Mualla Tetik, Nurten Tolay, Kevser Dostagüler Toraman, Seher Keçe Türker, Nurettin Uygun, Sevgi Ülünger, Özcan Ünlü, Mehmet Ali Yılmaz, Ahmet Yürek.
ŞİİR (Ayhan İnal)
-Gizli güzelliklerin sönmeyen ışıltısı,
İçten akan ırmağın büyülü çağıltısı.
-Ölümsüz sabahlara göz açması düşlerin,
Özgün bir ahenkle ses oluşu sezişlerin.
ŞARKI (Feyzi Halıcı)
Sen aklıma düşlerle gelirdin güzelim,
Birdenbire ufkumda belirdin güzelim,
Tozpembe ümitlerle bir akşamüzeri,
Sessizce gelip kalbime girdin güzelim.
GÜNÜN HABERİ: Emniyet Genel Müdürlüğü’nce, çağdaş polisimizin görev ve çalışmalarını konu alan, vatandaşlarımıza coşku verecek, yürüyüş temposuna uygun “Polis Marşı” şiir yarışması düzenlendi.
Eserlerin çağa uygun polis vurgusu içeriğinde; Atatürkçülük, toplumsal bütünleşme, kahramanlık, insan haklarına saygı, emniyet-güvenlik, fedakârlık, etkin hizmet, hukuk, eşitlik, hakkaniyet, merhamet, çağdaşlık, dürüstlük, güler yüzlülük, düşünce, aksiyon, etik ve estetik gibi kavramları taşıması gerektiği vurgulanıyor. (Ayrıntılı bilgi için: A. Öztürk 0312. 412 44 30- 31)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder