15 Mart 2013 Cuma

KONUK YAZAR: Velût yazar ve duayen Prof. Dr. İsa Kayacan’dan Burdur’un Saz Ve Söz Ustaları -2

KONUK YAZAR:
Velût yazar ve duayen Prof. Dr. İsa Kayacan’dan 
Burdur’un Saz Ve Söz Ustaları -2
Mehmet ŞENER
Sayın İsa hocamın yazısını okudum. Burdur’u ne kadar sevdiğini anlatan dizeleriyle hitap eder hep. Doğduğu ili sevdiği içinde 792 sahifeden oluşan hazineyi bize hediye etti. Bizler de sütunlarımızdan teşekkür etmeyi bilemedik.
Bu kadar emek, gayret ürünü olan eserin içeriğinden bahsetmek bizlerin vazifesiydi. Burada şunu belirtmemde mazur görülmemi isterim sayın hocamdan. Bu tür tanıtımlarda maalesef zamanında haberimiz olmuyor. Kitabınızın tanıtım toplantısından bahsediyorum.
            İnsanın ümit bekleyip, her gün bugün mü acaba diye bakıp da göremediğini düşündüğüm Burdurun Saz ve Söz Ustaları -2 adlı eseri hakkında yazılarla karşılaşmamasını anlamış oldum. Çok üzüldüm.
Aslında ben bireysel anlamda telefon kanalıyla “ teşekkür” etmiştim. Yeterli mi telefonda teşekkür etmek? Yetmez, bende 792 sayfa ilimi anlatacağım sütun sahipleri yazmazsa bende gücenirdim. Elbette insanın yaşı kaç olursa olsun, kariyeri ne olursa olsun karşısında ki dost kabul ettiği arkadaş bildiği, aynı yolda yürüyenlerden bir tebessüm beklemesi normaldir. Kısada olsa yazı olmalıydı ama…
            İsa hocamızın Burdur için yazdıklarını, gazetelerde ki makalelerini takip edebildiğim kadarıyla velut yazarımız. Burdur için duayen birisidir. Bizleri sütununa taşıdı Allah razı olsun. “Yazarımıza Geçmiş Olsun” başlığını taşıyan yazıda kısaca bahsetmiştim eserinden. Ama içeriğine değinmemiştim.  Buradan bir kere daha Allah şifalar versin sayın hocam.
Şahsen ayıp olarak bana ders oldu, o fedakârlığınızın, gayretinizin, emeğinizin takdir edilmemesi, içinizden geçeni açıkça beyan ettiğiniz içinde helal olsun diyorum. İsa hocam derken benim öğretmenim olmadı kendisi. Fakat yazımın birisinden dolayı telefonumu gençlerin beceremeyeceği şekilde bularak bizzat bana ulaşmıştı.  İsa hocam demem kendisine verdiğim değerin ifadesidir. Gönül her zaman dostundan haber bekler. İşte günümüz insanın en önemli özelliklerini de bire bir yaşamış yazarımız Sayın Prof. Dr. İsa Kayacan hocamız.
İnsanın emek verdiği eseri hakkında kısada olsa bilgi aktarılması, bahsedilmesi gönüllere su serperdi. Kendisi daha şevkle projelere imza atardı. Ama sese ses verilmese gönül kırılır. “Burdurun Saz ve Söz Ustaları -2”  isimli eseri hocamızın 130. (yüz otuzuncu) kitabıdır. Kitabı baştan sona okuyamadım. Bizi de eserine yazdığı için Allah razı olsun diyorum. İmam Hatip Lisesi ve İlahiyat Fakültesi mezunu olarak Burdur’un gazetelerinde ve çeşitli sitelerde yazarlık yaptığımı yazması kendi adıma ödüldür.
Burdurlulardan okuyabildiğim kadarıyla en ilginç kişi bu gün televizyon ekranlarında çok seyircisi olduğunu duyduğum Kurtlar Vadisinin yönetmeni olan Sayın Osman Sınav’ın ismi çok dikkatimi çekti.
Osman Sınav gibi başarılı kişilerin Burdurlu olduğunu İsa hocamın kitabı olmasa ben bilmiyordum. Kendisi bizzat kitabının yayınından sonra bana ulaşarak İl Kültür Müdürlüğünce gönderileceğini söyleyince “büyük insanlar” boşuna büyük olmuyorlar demiştim içimden. Burdur’da doğup büyüyen, Burdur adına katkıda bulunmuş, bulunan; hayatta olan olmayan birçok kişinin kısa biyografileri var eserde.
Burdurun Saz ve Söz Ustaları 2 isimli kitap da kısaca;  Burdurlu olup, Burdur’da yaşamış olan bir şekilde katkıda bulunanlardan bahsediyor. Özellikle de kitap yazanlardan, gazetelerde köşe yazarlığı yapanlardan, hikâye yazanlardan, geçmiş dönemlerde ismini hafızalara kazıyan âlimlerden konu, konu ele alıyor. Burdur ve çeşitli medya şirketlerinde Burdurlu muhabirlerden, gazete sahiplerinden, radyo televizyonlarda program yapanlardan, müzikle iştigal edenlerden bilgi aktarıyor.
            Bunların yanında görsel sanatlarda ün kazananlardan, tıbbiyede kendini ispatlamış ilim adamlarımızdan, bürokratlarımızdan, milletvekillerimizden bahsetmektedir.
Burdur’a has gelenek, görenek, törelerden, ananelerden geniş şekilde bilgi vermektedir. Eline, yüreğine ve kalemine sağlık…

Hiç yorum yok: