4 Haziran 2011 Cumartesi

konuk yazar

Prof. Dr. İsa Kayacan ve Burdur’u Kucaklayan Kitabı: “Burdur’dan Kültür Yağmuru”
Orhan ALTIN
Prof. Dr. İsa Kayacan ismini Burdur’da kime sorsak bilmeyen yoktur. Burdur İsa Kayacan’ı, İsa Kayacan Burdur’u çağrıştırır.
Tüm kitapları adeta bir Burdur belgeselidir. Kitaplar geleceğe bir belgedir, bir kültürdür, gelecek nesillere ışıktır.
14 Ekim 2010 günü Suna Uzal İlköğretim Okulu öğrencilerinin davetlisi olarak Ankara’dan işini gücünü bırakarak bu minik öğrencilerle kucaklaşmak için, bilgisini bu geleceklerimizle paylaşmak için geldiler. Öğrenciler, büyük bir sevgi ve hasretle Kayacan’ı bağırlarına bastılar. Söyleştiler. Mutlu oldular.
Tüm öğrencilerle tek tek ilgilendi. Edebiyata yatkın olanları yüreklendirdi. Aradı, sordu, ilgilendi.
Ne güzel bir ilgi, ne güzel bir yönlendirme!
Prof. Dr. İsa Kayacan’ın “Burdur’dan Kültür Yağmuru” isimli kitabı ile ilgili çalışmalarından haberdardım. Böyle bir güzel eserin geleceğe güzel bir miras olacağını tahmin edebiliyordum. Ancak kitap elime geçtiğinde Kitabın dizgi baskı ve en önemlisi içeriğiyle muhteşem olduğunu gördüm.
Eline, emeğine sağlık.
Burdur’a armağan ettiğiniz bu kültür hazinesinden dolayı kutluyorum.
“Burdur’dan Kültür Yağmuru” Prof. Dr. İsa Kayacan’ın, güzel sözüyle adeta özdeşleşiyor:
“Herkes beni Ankaralarda sanır,
Burdur’da bir dam çökse, içim parçalanır”

Hiç yorum yok: