Hüseyin
Çiftçi’den Örüm
Kitapların bana gelişleri
sürüyor.
Sağlığım elverdiğince, onların
sayfalarındaki gezintilerim devam edecek inşallah.
Eğitimci şair, yazar ve
araştırmacı Hüseyin Çiftçi, Nevşehir ilimizin Avanos ilçesinden seslenmeye
devam ediyor.
Şiiri Özlüyorum Dergisinin ek
yayını ve Hüseyin Çiftçi’nin kendi yayını olarak 48 sayfalık farklı bir kitap
boyutuyla, sevimli boyutuyla bizimle selamlaşan “Örüm” adlı şiir kitabı Hüseyin
Çiftçi’nin altıncı kitabı olarak okurlarıyla buluşturuldu.
1945 Mucur-Kırşehir doğumlu olan,
Gazi Üniversitesi Fransızca Bölümü mezunu Hüseyin Çiftçi, değişik eğitim
kurumlarında (liselerde)Fransızca ve Türkçe öğretmenliği yaptı.
Gül Dalında Güzel (1979),
Eğrilikler (2007), Derinlikler (2009), Derinti (2010), Obruk (2011) adlı
kitaplarıyla dikkat çekti Hüseyin Çiftçi hoca.
Masamdaki ‘Örüm’ kitabındaki
şiirler farklı bir anlatımla karşımıza çıkıyor. Birer ikişer, üçer kısa
mısralardan meydana geliyor bu şiirler. Hüseyin Çiftçi’nin kendine özgü duygu
anlatımları bunlar. Zaten yıllardır izlediğim Hüseyin Çiftçi hoca, hep
başkalarından bir farklılık sergilemiş, dikkat çekmiştir.
Şimdi kitap içinde yeralan kısa
mısralardan söz olarak kabul ettiğimiz Hüseyin Çiftçi duygularından,
mısralarından örnekler verelim, bakalım nelerle karşılaşacağız:
Kibriyle büyüyor/varlığını suskunluk,
Ben’i ayıran yerde/Tüy alıyor gayret,
Kemik doğuruyor/Ezikliği emziren/Güven,
Dengenin ağzında/Yalanıyor kanat,
Her boşluğun ipi/Kendi bağında,
Zamanı eyerlemedi,
Özgürlüğü gerektiren/Yapıda boy atmalısın/Tarih,
Çatlağının elinde/sivriliyor bilişler,
Sosyal ağların/Ördüğü saflıktır/Kabullenme,
Düzen kaşıklarıyla/Eritiliyor ahlak/Kemikleri,
Sallanmadan gıcırdar/Beşik, susturuldu mu /Ninniler,
Doğurma, aslında/Zihinsel devrim,
Sineklerin kemikleştiğini /gördüm,
Arıca teknesinde/Küflenmiş devir,
Kemik görse/Yalanıyor dış,
Uzuyor pıhtı/Şiir uzuyor.
***
Bayat ve Afyonkarahisar
çevresi söylenceleri
Mehmet Aydın, eğitimci, usta bir
şair, yazar ve araştırmacı.
Yeni bir kitabı bana ulaştı.
Değerli dostum, merkezi Ankara’da
bulunan Kültür Ajansın sahibi ve yöneticisi Prof. Dr. Hayrettin İvgin
tarafından bana ulaştırılan kitabın 2. baskısı masamda.
Kültür Ajans yayınlarının 221.
olarak Günyüzü gören, Mehmet Aydın hocanın bu kitabı, Bayat ve Afyonkarahisar
çevresi söylencelerinden örnekler getiriyor.
Söylencelerin yanı sıra, Bayat
ilçesi çocuk masallarından, derlenmiş özgün Nasrettin hoca fıkralarından
seçmeler de sayfalarına aktarılmış ilgili kitabın.
Bayat ilçesinin tarihçesiyle söze
başlanılmış. Uzunca bir araştırma ve anlatım var burada. Sonra Bayat ilçesinin
geçmiş dönemlerdeki eğitim, öğretim ve kültürel etkinlikleri anlatılmış,
sayfalara aktarılmış. Sonra, Bayat (Afyonkarahisar) çevresinde yaşayan halk
söylenceleri (Halk efsaneleri) bölümüne geçilmiş. Buranın bir yerinde;
-“Yazın (edebiyat) tarihlerine
göre, bir toplum seylencelerinin içinde saklı olarak tarih, şiir, dram, anlatı
zenginliği ve yaşama felsefesi gibi ögeler bulunur. Söylencelerin bütünlüğü ise
onu yaratan halkın kültür birikimini yansıtır” deniyor.
Ara başlıkların sıralanışını şöyle görmekteyiz:
Yaratılış inancı, Kızıl elma,
Fırın köseğinin yeşermesi, Ahir zaman belirtisi, Cinin insana askıntısı, Guguk
kuşları, Eyerli Dağı ve Osman pınarı söylencesi, Yılanın iyilikçiliği, İlençli
kargalar, Bayatçayı, Gümüş saban ve boyunduruk, Her derde katlanan varlık,
Garip dede, Hakkın teslimi, Makasla ekin biçme vd.
Anlatım başlıkları, söylenceler,
efsaneler sürüp gidiyor. 30 ayrı kaynak kişiyle görüşülmüş, onların isimleri,
doğum ve ölüm yılları, medeni halleri, meslekleri, bitirdikleri okullar, ana ve
baba adları, adresleri de kaydedilmiş, araştırmanın ciddiyeti ortaya konulmuş.
Bayat ilçesi çocuk masalları:
Öcünü alan sarı inek, Periler
Padişahının kızı, üvey ana, Bilgi şöleni, Yedi karalı gibi başlıklarla verilmiş
ve devamı var bu başlıkların
Deneyimli ve usta edebiyatçı,
araştırmacı Mehmet Aydın hocamızın ortaya koyduğu, edebiyatımıza kazandırdığı
onlarca kitap dan biri olan bu yayınından dolayı kutluyor, tebrik, sevgi ve
saygılarımı sunuyorum.
***
Edebiyat
Ortamı Dergisi
Ülkemizde yayınlanan dergi sayısı
bir hayli fazla maşallah…
Bunun genel kültürümüz açısından,
sanat ve edebiyat dünyamız açısından önemli olduğu belirtmeliyiz öncelikle.
Edebiyat Ortamı adlı dergi…
Ankara’da iki ayda bir
yayınlanıyor.
34. sayısı bize ulaşan derginin,
Servet Vakfı adına sahibi ve sorumlu yazı işleri müdürü: Mehmet Ali Bulut.
Yöneten: Mustafa Aydoğan.
Üç kişilik bir yayın kurulu var.
Yönetim ve yazışma yeri: GMK
Bulvarı No: 24-7 Kızılay-Ankara. Tlf: 0312 229 82 44
Edebiyat Ortamından başlıklı bir
sunuş yazı var 3. sayfada.
MA imzasının taşıyıcısı bu yazı.
“Dünyada değişimin gongu çalındı. Dönüş yok artık. Türkiye’nin değişimden nasıl
etkileneceği ise belirsizliğini koruyor” diye söze başlanılmış anılan yazıda.
Edebiyat Ortamının masamda
bulunan 34. sayısında imzaları bulunanlar:
Zeynep Tuğçe Karadağ, Beytullah
Kılıç, Onur Bayrak, Hasan Hüseyin Çağıran, Mustafa Engin Kılıç, Bilal Söylemez,
Sadık Yalsızuçarlar, Sadık Yemni, Hüseyin Yorulmaz, Hüseyin Alemdar, İrfan
Çevik, Yunus Emre Altıntaş, M. Ragıp Karcı, Erdem Beyazıt, Muhammed Ali Öztürk,
Tülay Berberoğlu, Berat Seyda, Sevin Cezooğlu, vd.
Araştırma ağırlıklı yazılar,
analizler, röportajlar dikkat çekiyor dergi sayfalarında.
Yer yer şiirlerle de
karşılaşılmakta Edebiyat Ortamı Dergisinin sayfalarında. Bilal Söylemez’in
“Yağmur” adlı başlıklı şiiri vermek istediğimiz örneklerden biri.
Bu şiirden mısra örnekleri
verelim:
Bilmez hiç kimse,
Yağmur yağdığında,
Gökyüzünün ağladığını,
Bir kitabın kapağı açılınca,
Kuş olup, bizi,
Başka dünyalara götürdüğünü.
Ya da, dünyanın,
Bir masal kitabı olduğunu.
Kısacası,
Dünyanın her şey olduğunu,
Fakat her şeyin,
Bir dünya olamadığını.
***
Osman
Akkoç’un giden yolları
Burdur ilimizin Gölhisar
ilçesinde yaşayan, buradan seslenen, şair, yazar, araştırmacı, halk ozanı Osman
Akkoç’un uzayıp giden yolları vardır.
Değişik yerleşim biriklerimize
doğru uzanır bu yallar. Bazen, Gölhisar’dan Burdur’a bazen Gölhisar’dan
Denizli’ye doğru yönlenir gidişleri ozanımızın, Osman Akkoç’un.
Gölhisar ilçemiz merkezinde
haftalık yayınlanan “Gölhisar Gündem” Gazetesinin bir sayısındaki “Üstadın
kaleminden” köşesinde Osman Akkoç, giden yolunun bulunduğunu Gölhisar’dan
Denizli’ye doğru uzandığını şiirle anlatıyor.
Bu şiir 10 ayrı dörtlükten
meydana gelmiş.
İlk iki dörtlüğü şöyle bu şiirin:
Her saatin başında binilir otobüse,
Gölhisar’la Denizli arası bütün şose,
Birbuçuk saat sonra gerçekleşir bu buse,
Giden yolumuz vardır, Gölhisar’dan Denizli’ye.
Yolcuyum, gidiyorum büyük bir otobüste,
Kadın erkek yığılmış, oturmuşlar üst üste,
Ben birinci kattayım, ikinci kat üstte,
Giden yolumuz vardır, Gölhisar’dan Denizli’ye.
Gölhisar-Denizli yolculuğu
sürdükçe, Osman Akkoç anlatımları da devam eder.
Geçilen güzergâhlar anlatılır
isim, isim…
Yusufça, Çamköy, Belkaya,
Acıpayam, Yassıgüme derken Denizli’ye ulaşılır. Şiirin sonunda Osman Akkoç şu
duygularıyla çıkar karşımıza:
Garaj karmakarışık, olduğu yer biraz dar,
Denizli’nin timsali, ortasında horoz var,
Gölhisar ve Denizli yolculuğu bu kadar,
Giden yolumuz vardır, Gölhisar’dan Denizli’ye.
***
Ahmet
Z. Özdemir’den:
Gün
gördüm, günler gördüm
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Merkezi Ankara’da bulunan,
eğitimci, yazar, şair, araştırmacı Metin Turan’ın sahibi ve yöneticisi olduğu
Ürün yayınları arasında Günyüzü gören kitaplardan birisinin sayfalarındaki
gezintimle merhaba.
Bugün masamda bulunan,
sayfalarında gezeceğim kitap Ahmet Z. Özdemir imzasıyla, “Gün gördüm, günler
gördüm” adıyla 168 sayfayla Ürün yayınları arasında Günyüzü gören, anılar ve
gözlemler demeti olarak hazırlanıp, yayınlanan kitap dikkat çekici anlatımlarla
dolu.
Yedinci sayfada başlayıp 11.
sayfada sona eren uzunca bir sunuş var.
Burada ülkemiz genel fotoğraf
kareleri üzerindeki görüşlerle çıkılıyor okurun karşısına.
Bir yerinde:
“Gün gördüm, günler gördüm,
yetmiş beş yıl süren bir yolculukta ortaya çıkan bir anılar ve gözlemler
demetidir. Bu yolculukta akılla duyguların, bilimle safsatanın birbirine
karıştırıldığını da gördüm” deniyor.
Anlatım başlıkları, içindekiler sayfasındaki başlıklardan bazıları
şöyle karşımıza çıkmakta:
Yöreye kuşbakışı, doğduğum köy
Karayurt, İlkokula başlıyorum, Kur’an kursuna gönderildim, Havada uçan mektup,
Ver elini Kars, Vatan borcu, Ve Ankara vd.
İlk anlatım, “Yöresel kuşbakışı”
başlığıyla 12. sayfada başlıyor.
Buranın girişinden:
“Toros Dağları, Çukurova’nın uzun
bir yay çizip doğuya doğru uzanırken bir koluda Kozan ile Karaisalı arasından
Seyhan nehrini içine alarak Tufanbeyli üzerinden Tahtalı Dağları adıyla
Uzunyayla’ya çıkar. Tahtalı Dağları’nın doğusunda Binboğa Dağları” bulunur.
Pazarören Köy Enstitüsü başlıklı
anlatım 47. sayfada başlıyor.
Uzunca bir anlatım bu. 56.
sayfasında” döndü’den bize onun söylemiş olduğu şu türkü kaldı”nın altındaki
mısralar şöyle:
Mercimekten aşım var,
Ne belalı başım var,
Şu dağların ardında,
Öğretmen kardaşım var.
Beri taraftan artık iyiyi kötüden
ayırmanın farkına daha net anlamaya başlamıştım.
***
A.
Erkan Fişenk’ten: Bir sokağın hikâyeleri
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Merkezi Ankara’da bulunan,
eğitimci, şair, yazar ve araştırmacı Metin Turan’ın sahibi ve yöneticisi olduğu
Ürün Yayınları arasında Günyüzü gören kitaplardan birinin adı:
A. Erkan Fişenk imzalı, Bir Sokağın Hikâyeleri.
Birinci baskısında 42 olan öykü
sayısının 2 nci baskısında 56’ya çıkarılarak yayınlanan masamızdaki kitabın
önsözü O. Nuri Poyrazoğlu’na ait.
Poyrazoğlu önsözünün bir yerinde;
“Onun öykülerini okurken sıradan
insanların görünmeyen dünyasında nice büyük dramların yaşandığını görür,
şaşarsınız” diyor.
Öykü isimlerinden bazılarının sıralanışı şöyle:
Kezban teyze, Bakkal Yusuf, Altın
dişler, Sedir yastıkları, Kavga Sinema, Kooperatif, Armut, Cebeci Orta okulu,
Saat, Teneke kutular, Zehra teyze, Karacabey hamamı ve Berber Emin ve Nazmiye
Teyze, Kilim, Hırka, Terzi, Zehra Hanım Ayva hikâyesi vd.
A.Erkan Fişenk’in çocukluğu,
Ankara’nın Hacettepe semtinde geçmiş.
Biz de Hacettepe’nin komşusu
Hamamönün’de uzun yıllar oturduğumuz, yaşadığımız için Fişenk’in öykülerinden
anlatımlarla yakınlık duyduğumu belirtmeliyim, doğrulamalıyım.
İlk öykünün adı “Sisli ağaçlara doğru”.
13. sayfada başlıyor.
İlk satırları şöyle:
Hocam Osman Nuri Poyrazoğlu,
resimlerimde neden yalnız bir kadın yaptığımı sordu defalarca. Tek bir cümle
ile yayınlayacak bir şey değildi bu.
Ben de edebiyatçı hocama bunun
nedenini yazdım.
A.Erkan Fişenk anlatımlarındaki
akıcılığıyla dikkat çekiyor.
Zaten konu bulmadaki rahatlığı,
zorluk çekmeyen zenginliği anlatımlarının, yazdıklarının geleceğe taşınması
bakımından önemlilik taşıyor, anlam ifade ediyor.
Sayfa 84’deki “Karacabey hamamı ve Berber Emin ve Nazmiye Teyze”
başlıklı öykünün girişindeki anlatımlar:
Hacettepe’nin Samanpazarı’na
uzanan kısmına “Hamamönü” adını veren, kubbesinde küçük otların bittiği
Karacabey hamamı bugün de kullanılıyor.
Ortasında büyük bir köbek taşının
yeraldığı Karacabey hamamı, bir sıra küçük kubbenin ana kubbeye bağlandığı,
ufak bir sesin bile yankılandığı.
1300’lü yıllarda inşa edilmiş
mabet görünümünde bir yapı.
***
Metin
Turan’dan gelenler
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Merkezi Ankara’da bulunan, Ürün
Yayınlarının sahibi, yöneticisi, onlarca önemli eserin yayınlanmasının teşvik
edicisi, yazar, araştırmacı, eğitimci Metin Turan’dan bana ulaştırılan kitaplar;
Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi merkez kütüphanesine gönderilmek üzere gelenlerdi.
Hazırladığım demirbaş
listelerinin 4321-4377 numaralar arasına kaydedilen Metin Turan’dan gelen
kitaplardan bazılarıyla ilgili özet bilgiler şöyle sıralanıyordu:
-Kağızmanlı Hıfzı (Sait Küçük), Aşkence (Aydan Yalçın),
Türkiye ve Güney Kafkasya gerçeği (Levent Şen), Kırmızı hayaller (Ayşe
Akay),
-Başka doğsun yarınların güneşi (Sait Küçük),
Üşüyen Düş (M. Emin Acun),
Gün gördüm, günler gördüm (Ahmet Z. Özdemir),
Yeni Rübailer (Recep Bulut),
-Bir sokağın hikayeleri (A. Erkan Fişenk),
Ankara Dostları 2007 yıllığı,
Enerji Sektöründe ipotekli yaşam (Fatih Kaymakçıoğlu),
Bizim Masallar ve efsaneler (Arslan Bayır),
Kağızmanda yaşanan Rus zulmü ve Ermeni mezalimi (Sait Küçük Lemin
Gülderen),
-Titanic Orkestrası (Hristo Boyçev, Çev: Hüseyin Mevsim),
12 Eylül 1980 darbesinden notlar (Burhan Garip Şavlı),
Benim bildiklerim bu kadar (Mehmet Ertüzün),
Antalyalı bilge hekim el-Antaki (Hzl. Mehmet Karasu),
İçimizdeki Türk (Zihni Şenol),
Mehtabı yalnız seyreden kadına mektup (Hakan Karcı),
-Lıttera-Edebiyat yazıları (Hzl. Cengiz Ertem),
Kıbrıs Türk Milli Mücadelesi ve Mücadelede TMT’nin yeri (Sempozyum
bildirileri, Cilt: 1 Lefkoşa)
Metin Turan arkadaşımıza, bu
yayınların bize ulaşmasıyla ilgili gösterdiği hassasiyet ve titizlik için
teşekkürlerimizi sunarız efendim.
***
Ali
Gözütok’dan bana
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Ali Gözütok, Burdurlu
hemşehrilerimden.
Eli kalem tutan, düşünen, yazıp
yayınlayanlardan…
Bu satırların yazarı İsa
Kayacan’a yazdığı şiirleri var Ali Gözütok’un Bu şiirlerin bir kısmı, Haziran
2010’da Ankara’da yayınladığım “Bana yazılan şiirler” adlı kitabımda yer aldı.
07 Temmuz 2007 tarihinde kaleme alınan “İsa Kayacan’a” adlı, beş ayrı
dörtlükten meydana gelen Ali Gözütok şiirinin ilk üç dörtlüğü:
Yazma icazetini aldım elinden,
Şiirin ustası, anlar dilinden,
Göller yöresi, Burdur ilinden,
Dumansız bir közdür, İsa Kayacan.
Ne zaman yazdımsa, alıp okudu,
Gönül tezgahında, sevgi dokudu,
Şimdi rehber bana, önce yoğudu,
Şiirimde özdür, İsa Kayacan.
Her sözü bir hikmet, dosta ulaşır,
Usanıp bıkmadan, il il dolaşır,
Kabuk kozda değil, özde buluşur,
İçimdeki özdür, İsa Kayacan.
Antalya ilimiz merkezinde
yaşayan, Burdurlu hemşehrim Ali Gözütok’un ‘İsa Kayacan’a” adlı, başlıklı
şiirinin son iki dörtlüğündeki anlatım duygularıyla şöyle sıralanmakta:
Ne geldiyse çektim, şu garip başa,
Ulaştım sonunda olgun bir yaşa,
Örnek aldım onu, gezmedim boşa,
Elimdeki sazdır, İsa Kayacan.
Dinleyip sözünü, hep feyiz aldım,
Yeşerdim sonunda, kuru bir daldım,
Gönül ırmağımı, gönlüne saldım,
Gözütok’da gözdür, İsa Kayacan.
***
Ümit
Kayaçelebi duygularının içinden
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Van ilimiz merkezinden seslenen,
şiir, yazı ve araştırmalarıyla bilinip alkışlanan, Türkiye Radyolarının vefalı
sesi, duygu zenginliği içinde dostlarıyla selamlaşan Ümit Kayaçelebi’nin
şiirleri, 61. yayın yılı içerisinde bulunan günlük olarak okurlarının karşısına
çıkmaya devam eden ‘Van Postası’ Gazetesinde yayınlanıyor.
“Fasl-ı Muhabbet” sütununda
şiirleriyle okurlarının karşısına çıkan Ümit Kayaçelebi, şiirimizin, sanat ve
edebiyatımızın usta kalem ve isimleri arasında yer alıyor.
Van Postası Gazetesinin 17 bin
867, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ve 17 bin 875. sayıları masamda.
Gazetenin bu sayılarındaki
köşelerinde yer alan Ümit Kayaçelebi şiirleri değişik konularla kaleme alınmış,
mısralaştırılmış duygular.
Ümit Kayaçelebi’nin Van Postası
gazetesinin anılan sayılarından birinde yer alan “Van Sevdalısıydı” ve “Yol
Göründü” başlıklı şiirlerin mısraları arasında bir gezinti yapmamız gerekirse:
Beş ayrı dörtlükten meydana gelen
“Van Sevdalısıydı” adlı, başlıklı şiirde “Fevzi babanın” özelliklerinden,
güzelliklerinden söz ediliyor ve bir dörtlüğünde şöyle sesleniliyor:
Yüzü güleç, dili tatlı biriydi,
Van sevdalısıydı Fevzi Babamız.
Hem Van’ı hem Vanlıyı severdi,
Van sevdalısıydı, Fevzi Babamız.
Fevzi Babanın 2012 yılının şubat
ayında vefatla aramızdan ayrıldığı da kaydediliyor sonraki mısralarda.
Ümit Kayaçelebi, Ağlayalım, Aç
yazar ve yol göründü başlıklı şiirleriyle, bir usta görünümüyle çıkıyor
okurlarının karşısına.
Beş ayrı dörtlükten meydana gelen
“Yol göründü” adlı şiirin bir dörtlüğüyse şöyle:
Bir gün veda edeceğiz,
Ol şerbeti tadacağız,
Tıpış tıpış gideceğiz,
Gayrı bize yol göründü.
***
İsmet
Bora Binatlı’dan gelenler
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesine
bağış olarak gönderdiğim kitap ve dergilerin toparlanışında katkıları bulunan
isimlerden biri de şair, yazar ve araştırmacı İsmet Bora Binatlı.
İsmet Bora Binatlı’dan gelen
kitap ve dergiler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi merkez kütüphanesine bağışladığım
kitaplarla ilgili hazırladığım demirbaş listesinin 4117 – 4315 numaralar
arasında kaydedildiler.
Teşekkürlerimi sunuyorum.
İsmet Bora Binatlı’dan bağış
olarak gelen kitap ve dergilerin bazılarıyla ilgili bilgiler şöyle sıralandı:
Silinmesin izlerin (İ. Bora Binatlı),
Dertler (İ.Bora Binatlı),
Bendeki seni yaşa (Halise Tek baş),
Yüreğimden tren geçti (S. Unur Özdemir),
Diyarbakır dört kapı (Recep Acay),
Kalanlar (Tezer Özlü)
Bu yazar yalan söylüyor (Esin İnan),
Aşığım sana Kırşehir (Aşık Derviş Ekim),
Kırşehir Anekdotları (Duran Erdoğan),
Üsküdar masalı (Nur Ersun),
Hoş geldin gülnare (Nur Ersen),
Güz günleri (Ali Haydar Karahacıoğlu),
Sefil Savaşçılar (Vedat Fidanboy),
Mabet (Vedat Fidanboy),
A’dan öncesi (Vedat Fidanboy),
Kardelensin kalpte açtın (Vedat Fidanboy),
Sevdaların resmi (İhsan Şola),
İşittiklerim, bildiklerim, gördüklerim (Münevver Ayaşlı),
Çankaya 1997 (Süleyman Demirel), Demirel ve Dünya.
Harvard Business Review: Mess yayınları (Değişik isimlerle
yayınlananlar)
Rüzgara karşı (Halis Yeşil), Maki Dergisi (Mersin),
Meş’ale dergisi (İst.),
Türk Yurdu Dergisi (Ank.)
Erciyes Dergisi (Kayseri),
Çağrı Dergisi (Ank.),
Nefes dergisi (İst),
Diyanet Dergisi (Ank.)
Yeni Maliye Dergisi (Ank.),
Kardeş kalemler dergisi (Ank),
Mavisu dergisi (Ank),
Bizim külliye dergisi (Elazığ),
İlesam bülteni (Ank),
Öğretmen evlerimiz dergisi (Ank).
Türk dünyası tarih dergisi (İst.). vd.
***
M.
Emin Acun’dan: Üşüyen düş
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
65 sayfalık bir şiir kitabı.
Mehmet Emin Acun imzalı, merkezi
Ankara’da bulunan, eğitimci, şair, yazar ve araştırmacı Metin Turan’ın sahibi
ve yöneticisi olduğu Ürün yayınları arasında Günyüzü gören bir kitap.
Acılar uyumaz bölümündeki
şiirlerden ilki, kitabın adı olan şiir “Üşüyen Düş”, “Uyumaz/Acılar
uyumaz/Kalbim battı batacak gibi” mısralarıyla başlıyor.
Sonra ‘Seni, beni’ adlı, başlıklı
şiirle karşılaşıyoruz.
Arkasındaki sayfalardan birinde
18. sayfada, “Gülden gittim” adlı şiir çıkıyor karşımıza.
Bu şiirin girişi:
Kuşlar geçiyor sözlerinden,
Gözlerin bulutlu,
Gözlerin göçebe gibi, gurbette gibi,
Hani abansın varsın,
Yollarına yazıl ki,
Kimin vatanı değil ki yaz.
İkinci bölümde, Güneş arka
çıktıkça bize, başlığıyla karşılaşmaktayız.
Kısa ve orta boyuttaki
şiirleriyle Mehmet Emin Acun mesajlarını veriyor, sayfaları aktarıyor.
Sayfa 46’da başlayıp 47’de devam
eden, bu sayfada sona eren” öleyazdım gözlerinde” adlı şiirin mısraları arasına
bir göz atalım, ilk bölümden mısra örnekleri verelim efendim:
Sobada güğüm,
Çulda soluklanan uçurum çiçeği,
Üstünde kıvrık bir kedi,
Saat su,
Erincin saçağından taşıma,
Damlayan.
Mehmet Emin Acun: 1954 yılında Kütahya’nın Şaphane ilçesinde doğdu.
1972 yılında Çanakkale İlk Öğretmen Okulunu bitirdi. Ankara Gazi Eğitim
Enstitüsü resim bölümünü 1978 yılında bitirdi.
Değişik dergilerde şiirleri
yayınlandı.
İlk şiir kitabın adı: “Yüreğim Ayakta” adının taşıyıcısı.
***
Coşkun Mutlu’dan:
2. Baskılı Yusuf ve Züleyha
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Coskun Mutlu, Ankara’da yaşayan,
şair ve yazarlarımızdan, araştırmacılarımızdan. Kısa sürede, Türk edebiyatı
içerisinde, yolunda aldığı mesafenin önemliliğini belirtmeli, kaydetmeliyiz.
Merkezi Ankara’da bulunan Kültür
Ajansın kurucusu, sahibi, yöneticisi değerli dostum Prof. Dr. Hayrettin İvgin
aracılığıyla bana gelen kitaplardan birinin adı “Yusuf ve Züleyha” adının
taşıyıcısı.
Coşkun Mutlu imzalı, 192 sayfalık
bu roman Kültür Ajans yayınlarının 212. olarak Günyüzü görmüş.
“Firari gecenin çaresiz sürgünü”
adlı şiir kitabıyla dikkat çeken Coşkun Mutlu “Yusuf ve Züleyha”nın 2.
baskısını da yayınlayınca, edebiyat alanındaki yolculuğu dikkat çeker boyutlara
ulaştı.
Aşkın yalnızlığından söz ederek yola çıkıyor Coşkun Mutlu.
Buradan bir iki cümle, alıntı:
Aşk, umutsuz dokunuştur yüreklere, Aşk, bazen çaresiz sokaklarda yürümektir,
Aşk Züleyha olmaktır, Mal, mülk, şöhret ve güzelliğini kaybetmektir.
Sonra kitap içindeki başlıklara
ara başlıklara bakıyoruz, kitap hakkında bilgi sahibi oluyoruz onlarla
birlikte.
Bunlardan bazıları:
Yusuf’un rüyası, Bir rüyadır
Züleyha, Züleyha’nın falı, Bir düğün gecesi, Yakub’un hayatı, Bir ağıttır
Züleyha, hala dillerde söylenir, Yusuf’un doğuşu ve bereketin gelişi vd.
Coşkun Mutlu’nun “Yusuf ve
Züleyha” adlı romanında, yer yer çizme resimler, tahmin edilerek şekillendirilmiş
görüntülerle zenginleştirilen sayfalarda var.
Bunlardan:
Yusuf’un çobanlık yapması
(sayfa:62), Esir pazarında satışa çıkarılan Hz. Yusuf’u Firavun satın alır
(Sayfa: 76)
Arka kapakta yer alanlardan:
Yakup Peygamberin oğlu, Yusuf
Peygamberin hayatı, Kur’an-ı Kerimden Yusuf suresinde ayrıntılı ve Allah kelamı
olarak anlatılmaktadır.
Mısır’ın hazine bakanı Potifar’ın
pazardan satın aldığı bir köle olarak ergenlik çağına kadar efendisinin evinde
kalır.
Efendisinin karısı Züleyha’nın
karşılıksız Yusuf’un güzelliğine olan aşkı ve ondan sonraki olaylar, İslam ve
Türk edebiyatında hikâye olarak işlenmiştir.
***
Rıza
Akdemir’den Ahmet Tufan Şentürk’e
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Şairlerimizin, yazarlarımızın
sevdiklerine karşı ortaya koyduğu duyguları birbirlerine ithaf ettiği şiirleri
vardır. Bu şiirlerin yıllar sonra bile
anlam zenginliklerinin muhafaza edildikleri görülür.
Her ikisi de rahmetli olan, Rıza
Akdemir’in, Ahmet Tufan Şentürk için yazdığı, ithaf ettiği bir şiri var dört
ayrı dörtlükten meydana gelen. Bu şiirin iki ayrı dörtlüğü şöyle karşımıza
çıkıyor efendim.
Birlikte okuyalım:
Onda insanlığı bir kardeş sayan,
Mevlanaca seven, Yunusca duyan,
Sevgi mabedine gönlünü koyan,
Güneşi aşk olan bir imam vardır.
Çiçek hastalığı yüzündeki çil,
Kimsenin önünde eğilmiş değil,
İçinde sevgiyle yanan bir kandil,
Kalbinde köpüren bir umman vardır.
Rıza Akdemir, inandığını yazan,
sayfalara aktaran, sevdiğini, takdir ettiğini sonuna kadar savunan, anlatan,
dile getiren bir kalem sahibidir, yazardır, araştırmacıdır, şairdir.
Rıza Akdemir hocanın, Ahmet Tufan
Şentürk hocayla ilgili duygularının, şiirle anlattıklarının son iki dörtlüğü de
şöyledir:
Onda en güzeli yalın sözlerin,
Onda gariplerin ve öksüzlerin,
Boynu büküklerin, soluk yüzlerin,
Üstüne titreyen bir vicdan vardır.
Onun şiirinde şafaklarıyla,
Gökleri, ayları, bayraklarıyla,
Dağları, taşları, ırmaklarıyla,
Baştanbaşa bütün bir vatan vardır.
***
Kültür
dünyamızın ışıkları, dergilerimiz
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Kültür dünyamıza ışık olanların
başında, dergilerimiz gelmektedir. Bu dergilerden önceki değerlendirmelerimizde
pek çok kez sözettik, sözetmeye devam ediyoruz. Bunlar:
KARINCA DERGİSİ:
Merkezi Ankara’da bulunan Türk
Kooperatifçilik Kurumu tarafından aylık yayınlanıyor. 921. sayısı bize ulaşan
Karınca Dergisinin sahibi: Prof. Dr. Nurettin Parıltı.
YENİSES DERGİSİ:
Osmaniye ilimiz merkezinde aylık
yayınlanıyor. 214. sayısı bize ulaşan ‘Yenises’in sahibi: Hasan Bölük.
YESEVİ DERGİSİ:
İstanbul’da aylık yayınlanıyor.
238. sayısı yayınlanan ‘Yesevi’nin sahabi: Erdoğan Aslıyüce.
KIBATEK BÜLTENİ:
İzmir’de yayınlanan bültenin 2013
yalına ait Sonbahar sayısı bize ulaştı. Sahibi: Leyla Işık.
SENCE DERGİSİ:
Ankara’da Türk Büro-Sen
tarafından yayınlanıyor. Sahibi: Fahrettin Yokuş. 2. sayısı bize ulaştı bu
derginin.
ALKIŞ DERGİSİ:
Kahramanmaraş ilimiz merkezinde
iki ayda bir yayınlanıyor. 72. sayısı bize ulaşan’Alkış’ın sahibi: Dr. Oğuz
Paköz.
NEVZUHUR DERGİSİ:
Antalya ilimiz merkezinde aylık
yayınlanıyor. 36. sayısı bize ulaşan ‘Nevzuhur’un sahibi: Mustafa Akbaba.
YAĞMUR DERGİSİ:
İstanbul’da yayınlanıyor. 68.
sayısı bize ulaşan ‘Yağmur’un sahibi: M. Talat Katırcıoğlu.
EKOLOJİ MAGAZİN DERGİSİ:
İzmir’de üç ayda bir
yayınlanıyor. 39. sayısı bize ulaşan derginin sahibi: Prof. Dr. Osman
Yüreklitürk.
ERCİYES DERGİSİ:
Kayseri ilimiz merkezinde aylık
yayınlanıyor. 429,430 ve 431. sayıları ayrı yayınlanan ve bize ulaşan Erciyes
Dergisinin sahibi: Nevzat Türkten.
KÜMBET ALTINDA DERGİSİ:
Ankara’da üç ayda bir yayınlanıyor.
54. sayısı bize ulaştı bu derginin sahibi: İrfan Yıldız.
***
İsmail
Kara’dan bana
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Ankara’da yaşayan, buradan
seslenen, şair, yazar ve araştırmacı İsmail Kara’nın bu satırların yazarı İsa
Kayacan’a ithaf ettiği, duygularını ortaya koyduğu şiirlerinden bazıları,
Haziran 2010’de Ankara’da yayınladığım “Bana yazılan şiirler” adlı kitabımda
yer aldı.
Bu şiirlerden “İsa Kayacan adlı,
başlıklı 16 Ocak 2001 tarihinde yazılan Karozan-İsmail şiir altı ayrı
dörtlükten meydana geliyor.
Anılan şiirin ilk üç ayrı
dörtlüğü:
İsa Kayanca dost, sanat güneşi
Ankara’dan yurda ışık saçıyor.
Her yere ulaşır, bulunmaz eşi,
Sayısız kalblere girip yaşıyor.
Bilgisayar gibi yazar durmadan,
Yazıları parlar, sanki sırmadan,
Seslenir insana pek de kırmadın,
Beyefendi tavrı, ondan taşıyor.
Kendine sorsan, yaptığı azmış,
Onbinin üstünde yazılar yazmış,
Yüzotuz kadar da kitap yazmış,
Rekordan rekora gidip koşuyor.
Karozan, İsmail Kara İsa’yı
sevdiğini, yıllardır yazdığı tahta masayı gördüğünü, takdir ettiğini, kaleminin
bir asayı andırdığını anlatıyor uzun uzadıya.
Sonra “İsa Kayacan” adlı şiirinin
son iki dörtlüğünde şöyle sesleniyor, duygularını şöyle anlatıyor:
Elinden bırakmaz, hiç de nodulu,
Onun çizdiği yol, insanlık yolu,
Basından ismini tüm Anadolu,
Görür, duyar; ünü yurdu aşıyor.
Burdur’da caddeye verildi adı,
Tefenni’de oldu bir de sokağı,
Kayacan durmuyor, yoktur durağı,
Yere sığmıyor da, göğe uçuyor.
***
Güzide
Gülpanır Taranoğlu’nun yazdıklarından
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Şairlerimizin, şairelerimizin
yazdıklarından, yayınladıklarından okudukça, onların satır ve mısraları
arasında gezdikçe duygularımız daha bir değişiyor, onlarla ilgili bilgilerimiz
genişliyor, artıyor.
30 Aralık 2013 tarihinde vefat
eden Güzide Gülpınar Taranoğlu’nun şiirlerinin mısraları arasında
gezintilerimiz arttıkça, duygularımızdaki zenginlik oranı artıyor.
Rahmetli eşi, Dr. Bilal
Taranoğlu’na yazdığı şiirlerden ikisi, Canım Benim ve Merhamet yok yıllarda
adlı şiirler var masamda.
Bu şiirlerden ilki, Canım Benim
adlı olanı 4 ayrı dörtlükten oluşuyor.
Gül ve goncadan daha ince
olduğunu anlatarak yola çıkan Güzide Taranoğlu, aşkının kalbinde renklendiğini,
nakış nakış, desen desen işlendiğini ifade ediyor ve bir dörtlüğünde de şöyle
sesleniyor:
Sonsuz aşkım, canım benim,
İlhamısın her güftemin,
Nağme nağme dinlenirsin,
Notasında her bestenin..
Ve Merhamet yok yıllarda başlıklı
üç dörtlükten meydana gelen şiir..
Bu şiir de Dr. Bilal Taranoğlu’na
hitaben yazılmış.
“Dalda gördüğün gonca açacak gül
olacak” mısrasıyla başlanıyor.
O güllerin bir gün gelip solacağı
dökülen yapraklara hasretle bakılacağı, ortada kurudalar ve dikenlerin kalacağı
gerçeğinden yola çıkılıyor.
Güzide Gülpınar Taranoğlu’nun
özlü sözleri var birbirinden anlamlı.
Bunlardan üçü:
1-Her bahar bir düğün telaşındadır doğa,
Çünkü çok iş düşüyor toprağa.
2-Ebedi yaşamaktır ölümün diğer adı,
Beyhudedir bu yüzden insanların feryadı,
3-Müziğin üç rüknünü kabul etmek gerektir,
Bestekârlar, söyleyenler-ille de güfte yektir.
***
Sistem
Ofset’ten gelenler
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Merkez Kütüphanesine bağış olarak gönderdiğim kitap ve dergilerin
bana ulaşmasında katkısı bulunan dostlarımın, kuruluşlarımızın yöneticilerinin
gösterdikleri gayretleri için teşekkür ediyorum.
Bu kuruluşlarımızın başında,
merkezi Ankara’da bulunan Sistem Ofset, Basım-Yayın. San. ve Tic. Ltd. Şti.
Yöneticileri geliyor.
Sistem Ofset’ten aldığım ve
demirbaş listemin 4674-4770 numaralar arasına kaydedilen kitap ve dergilerin
bazılarının sıralanışı şöyle bir tablo oluşturuyor.
Teşekkürlerimi sunuyorum öncelikle:
Açık hava mızıkacıları (M.Zekai
Eryalaz),
Açık Öğretim Okulları ders
notları (Milli Eğitim Bakanlığı,
Hayat Boyu Öğrenme Genel
Müdürlüğü yayını),
YGS inceleme kitabı, konu özeti,
test sorusu, boşluk doldurma (Maltepe Dersaneleri)
İslam düşünce ekolleri tarihi
(Ankara Üniversitesi Uzak. Eğt. yayını),
Kutlu mağara (Fatma Balcı Yürür),
YGS Coğrafya soru bankası (Sistem
41, Deneme yayınları),
Eskişehir gençlik meşale dergisi
(sayı:2),
Çanakkale unutulmasın (Sezgin
Çevik),
Aşk sultanı Mevlana (Baki Yaşa
Altınok),
Peygamberimizin hayatı (İrfan
Yücel),
Açıklamalı dualar (Dursun Dede),
Belediyeler için pratik bilgiler
(TBB-yayını),
Anne seccadem (Sergül Vural).
Şeyh Bedreddin ve Varidat (Baki
Yaşa Altınok),
Türk Eğitim tarihi (Yrd. Doç.Dr.
Mustafa Önder),
Tenha Sözler (M.Akif İnan),
Yunus Emre Divanı (Eskişehir
2013),
Nasihatlar kitabı (Yunus Emre),
Sıdkı Baba Divanı (Baki Yaşar
Altınok),
Parlamento kararları ve yabancı
basında Ermeni sorunu (Yıldız Deveci Bozkuş),
Türk dünyası dergisi (Güz
dönemi-2008)
Kazak destanları (prof.Dr.
F.Türkmen),
Milyarlarca ve milyarlarca (Carl
Sagan),
Belediye organları meclis encümen
başkan (Hayrettin Güngör),
Ahilik (Cilt, 11-12 Dr. Yusuf
Ekinci).
-Türk Kızılay’ı kan hizmetleri,
Arapça dini çağdaş Latinler
(Editör: Prof.Dr. Sönmez Kutlu),
İslam düşünce ekolleri tarihi
(Editör: Prof. Dr. Hasan Onat),
Din ve ahlak felsefesi (Editör:
Prof. Dr. Recep Kılıç),
Kur’an hadis ilimleri (Editör:
Prof. Dr. M.Paçacı),
Atatürk ilke ve inkılapları
(Editör: Prof. Dr.Temuçin F. Ertan),
Uluslar arası sendikal hareket ve
kamu hizmetleri paneli, Dil ve anlatım-Türk edebiyatı soru bankası (11.sınıf).
***
Ahmet
Tufan Şentürk’ün anlatım zenginliği
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Güçlü mısralarıyla, şiirimizin
zirvesine bağdaş kurup oturan, buradan seslenen, şiirimizin beş yıldızlı çınarı
rahmetli Ahmet Tufan Şentürk ağabeyimizin güçlü şiirlerinden ikisinin daha
mısraları arasında gezmek, mısra örnekleri nakletmek istiyorum efendim:
Bu şiirlerden birinin, ilkinin
ismi “Özgür-Tutsak”. Ankara’da 1965 yılında kaleme alınmış.
Üç ayrı bölümden oluşuyor.
Bu şiirin iki bölümü:
İkiye böldüm evreni:
Biri kara, birisi ak.
Yüreğimde bir tutku var,
Taze-sıcak.
Geride bıraktım kara günleri,
Üzerine ölü toprağı serptim,
Aydın sabahlara açtım gözümü,
Yarınlar güzel olacak..
Ve güçlü şiirleriyle tanıdığımız,
takdirlerimizle alkış tuttuğumuz Ahmet Tufan Şentürk ağabeyimizin, masamda bulunan
ikinci şiiri “Söyle Türkan” adıyla karşımıza çıkıyor.
Bu şiir de üç ayrı bölümle
oluşmuş, oluşturulmuş.
Bir türkü söylensin isteniliyor
ilk mısralarda, bilinen dillerde söylenenler arasında seçilmesi isteniyor bu
türkünün. İçinde ‘hicran’ın olmaması isteniyor.
‘Söyle Türkan’ın öteki
bölümlerindeki mısralardan naklettiklerimiz:
Bir dağ köyünde doğmuşum,
Öyle bir dağ köyü ki şehirden uzak,
Sen bilemezsin, ben anlatamam,
Yüksektir dağları, başı dumanlı,
O dağların çocuğuyum,
Benim de başım dumanlı,
Dumanlı Türkan.
Bir türkü söyle unuttur bana,
Yokluğu, hasreti, çocukluğumu,
Bir dağ türküsü olsun, pervasız, hoyrat,
Su sesi, kuş sesi ve senin sesin,
Başlasın şöyle keyfimce,
İçinde olmasın “hicran, yine hicran” söyle Türkan.
***
Şanlıurfa
Dergisi
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Şanlıurfa’dan “Şurkav Şanlıurfa” Dergisinin 16. sayısı
masamda.
Aylık olarak okurlarının
karşısına çıkan, çıkarılan “Şurkav
Şanlıurfa” Dergisi, “Şanlıurfa İli
Kültür, Eğitim, Sanat ve Araştırma Vakfı” tarafından yayınlanıyor, gün yüzüne
çıkarılıyor.
Ortalama 64 sayfa olarak
yayınlanan Derginin;
Sahibi, Şanlıurfa Valisi (ŞURKAV
Başkanı) Celalettin Güvenç.
Yazı İşleri Müdürü Vakfın Genel
Sekreteri Şükrü Üzümcü.
Editör: S.Sabri Kürkçüoğlu.
Yayın ve yönetim kurulları var
değişik isim imzalardan meydana gelen.
Derginin iletişim merkezi (Şurkav İdare Merkezi):
Balıklıgöl Civarı 1252 sk. No:10
Şanlıurfa, şeklinde kaydediliyor. Tlf: 0414 215 6527
Onaltıncı sayıda imzaları bulunanları sıralanışı:
Celalettin Güvenç,
Abdullah Ekinci,
Mehmet Önal,
A.Cihat Kürkçüoğlu,
Ahmet İnan,
İzzet Aran,
Abdullah Balak,
Selahattin E. Güler,
Mehmet Erdem,
Halil Altınöz,
Abdurrahman Dindarzade…
Şanlıurfa Valisi Celalettin
Güvenç imzalı, Şanlıurfa’dan selam başlığı altında yazılanlardan: Medeniyetin
beşiği, huzurlu ve güvenli bir şehir olan Şanlıurfa’yı gezmeye gelen
misafirlerimize ev sahipliği yapmaktan ve ağırlamaktan mutluluk duymaktayız.
Bürokrat, diplomat, fotoğraf
sanatçısı ve şair Zeynel Yeşilay ile S. Sabri Kürkçüoğlu’nun yaptığı bir
röportaj dikkat çekiyor Şanlıurfa Dergisinin 16. sayısının 29. sayfasında
başlayan. Buradan aldığımız bazı cümleler:
1. Etrafımda gördüğüm her şey
benim için bir fotoğraf ve her kare de turizme hizmet eden bir vasıtadır.
2. Ben bir turizm fotoğrafçısıyım.
Benim için hareket eden her obje bir fotoğraftır. Yanlış anlaşılmasın
hareketsiz objelerin fotoğrafını çekmiyorum sanılmasın. Ama turizm bir
harekettir.
***
Tekirdağ Yeni İnan Gazetesinde
Cahide Ulaş Aytar’ın sanat
sayfası
Prof. Dr. İSA
KAYACAN
Tekirdağ ilimiz merkezinde günlük
yayınlanan, rahmetli Cahit Çelebi dostumun yayınını sürdürdüğü Tekirdağ Yeni
İnan Gazetesi günlük yayınlanışıyla 61. yayın yılı içerisinde.
Eğetimci, şair, yazar,
araştırmacı Cahide Ulaş Aytar hanımefendinin “Pembe Panjurlu Pencere” adlı
sanat sayfası var.
Belirli aralıklarla yayınlanan
okurlarının karşısına çıkan, çıkarılan bu sayfada, güncel olayların yorumu,
değişik şiirlerin yeralışı yanında, zaman zaman Cahide Ulaş Aytar imzalı
şiirlerden örnekler veriliyor.
17 bin 928 sayılı Tekirdağ Yeni
İnan Gazetesinin 8 nci sayfasındaki Cahide Ulaş Aytar’ın şiirlerinden seçilip,
verilenler var. Yedi ayrı şiir verilmiş.
Bu şiirlerden Kızı Esra’ya ithaf
edilen “Tatlı Karam” adlı, başlıklı olanı 4 ayrı bölümden meydana gelmiş.
Girişi bu şiirin:
Tatlı karam, maskaram,
Sevdiğimsin benim,
Kara sevdam!
Sevginle dönüyor başım,
Sen: Tanrıdan bana armağan.
Bir başka Cahide Ulaş Aytar şiiri
‘Korkarım’ adıyla ilgili gazete sayfasında yer alıyor.
“Şimdi biliyorum çok sevdiğini”
mısrasıyla başlayan bu şiir, beş ayrı dörtlükten meydana geliyor. ‘Ara bul
beni’ başlıklı şiir üç ayrı dörtlükle şekillenmiş.
Bu şiirin ilk dörtlüğü:
Sözüne ortak olayım, gönlüne değil,
Yaz boz, mısralarında ara bul beni,
Sazına ortak olayım, bestene değil,
Çal söyle nağmelerde, ara bul beni.
Cahide Ulaş Aytar duyguları
zenginlik içindedir. İnadına yaşamaklarda vardır, Yıldızlar geçidiyle sayfalara
dökülenler vardır mısra mısra. ‘Anlamadın mı daha?’ sorusu altında yazılanlar,
şiirleşen mısralar, duygular vardır.
Bunlar:
Kapılık gidince,
Bahtının rüzgarına,
Bulutların üzerinde dolaşırken,
Burun üstü çakılmak da var.
Uçurumlara,,
Sevgi dolu eller uzansa da,
Tekrar ayağa kalkmak,
Ne kadar zor,
Anlamadın mı daha?.
1 yorum:
Siteniz guzel olmus ve bilgilendirici takipteyim basarilarin devamini dilerim
Yorum Gönder